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  2. Personal Information Protection Policy

 Declaration of our personal information and specific personal information protection policy (Privacy Policy) 

金子眼鏡株式会社
福井県鯖江市吉江町712-2
代表取締役 金子真也

KANEKO OPTICAL Co. (hereinafter, "the Company") believes in the protection of personal information and specific personal information of customers, business partners, and other persons who provide personal information or specific personal information to the Company (hereinafter, "the individual") as a basic principle of the Company's business activities, and a social responsibility of the Company, and practices the following measures:

  • 1. Compliance with Laws and Regulations

    The Company complies with laws and regulations regarding the protection of personal information or specific personal information, guidelines issued by relevant authorities, and other related laws and regulations. In addition, the Company works with each of our group companies to ensure they comply with the intent of these laws and regulations. 

  • 2. Acquisition of Personal Information or Specific Personal Information 

    After clarifying the purpose of such use, the company acquires personal information or specific personal information by legal and proper means.
    Personal information collected from our customers is as follows:

    1. (1) Name, gender, age, date of birth, telephone number, address, email address, company name, company address, affiliation, job title, credit card information*, bank account information
      *When purchasing products or using paid services, we may ask for credit card information or the like for payment purposes. However, payments are made through a payment agency, so we do not retain your credit card information.
    2. (2) Information about your use of our services:
      ·Purchase history
      Information about your purchase history of our products or services
      ・ Device information
      Information on equipment and devices used by customers when using our services (OS type, individual device identification, etc.)
      ・ Log information
      Information regarding operations performed during customer access to our website (IP address, date and time of use, etc.)
      ・ Information obtained by tracking technology
      Information such as web behavior history obtained using tracking technologies such as cookies (for details, see "10. Cookies and Web Beacons" in this privacy policy.)
  • 3. Use of Personal Information or Specific Personal Information

    Except when permitted by law, we do not use personal information or specific personal information beyond the scope of the usage purpose without consent of the individual.

  • 4. Purpose of Use of Personal Information or Specific Personal Information

    1. ①個人情報の利用目的
      当社は、ご本人の個人情報を、眼鏡の卸売、小売、製造等の当社の企業活動の遂行に必要な範囲内において、以下の利用目的の達成に必要な範囲内で利用いたします。
      ・商品の購入やサービスの提供に関するお申込み受付のため
      ・商品の発送、受取または取り置き、代金決済、アフターサービスに関するご連絡やお客様からのお問い合わせへの対応など、当社とお客様との取引を円滑に遂行するため
      ・会員登録およびご本人確認の手続きのため
      ・当社とお客様との取引について、ご本人もしくは代理人様の権限確認のため
      ・商品やサービスに問題が発生した場合の原因追求等のため
      ・当社による市場調査、購買傾向分析、アンケートまたはキャンペーンの実施、商品・サービス・店舗運営方法などの研究・開発のため
      ・商品・サービスその他当社に関する情報の提供または広告(ダイレクトメールの発送、メールマガジンの配布、WEB広告、コメントまたは画像の投稿などを含みますが、これらに限りません)のため
      ・お客様から取得したウェブサイトの閲覧履歴や購買情報等の情報を分析し、趣味・嗜好に応じた商品・サービスに関する広告配信等のため(くわしくは「10.クッキーとウェブ・ビーコンについて」をご参照ください。)
      ・法令・契約に基づく権利の行使または義務の履行のため
      ・お客様のほか取引先、株主等当社とかかわりのある方との連絡および問い合わせのため
      ・当社が開催する行事等のご案内のため
      ・株主管理のため
      ・採用活動のため
      ・人事管理業務のため
      ・その他個人情報の取得の際にお知らせした目的および当社の円滑な業務運営を図るため
    2. ② Purpose of use of specific personal information
      The Company will only use an individual's personal number (meaning the individual number stipulated in the Act on the Use of Numbers for Identifying Specific Individuals in Administrative Procedures) for the following administrative procedures:
      (1) Personal number administrative matters pertaining to employees, etc.
      ・ Administration of tax return preparation or tax withholding of salary income or severance income
      Administration of the Employment Insurance Law
      ・Personal residence tax-related work
      Administration of claims under the Workman's Accident Compensation Insurance Act 
      ・ Administration of the Health Insurance and Employees' Pension Insurance Law
      ・ Notifications to Category III insureds under the National Pension Plan
      (2) Personal number-related matters pertaining to non-employees
      ・ Preparation of compensation or fee payment records, etc.
      ・ Administration of dividend, surplus distribution, or fund interest payments records
      ・ Preparation of real estate usage fee payment records
      ・ Administration of real estate transfer payment records, etc.
      (3) Administration of each of the items above.
  • 5. Provision to Third Parties

    1. ① 個人情報の第三者への提供
      当社は、以下の場合を除き、個人情報を第三者に提供することはありません。
      ・ご本人の同意がある場合
      ・法令に基づき、個人情報の提供を求められた場合
      ・人の生命、身体または財産の保護のために必要がある場合であって、ご本人の同意を得ることが困難であるとき
      ・公衆衛生の向上または児童の健全な育成の推進のために特に必要がある場合であって、ご本人の同意を得ることが困難であるとき
      ・国の機関もしくは地方公共団体またはその委託を受けた者が法令の定める事務を遂行することに対して協力する必要がある場合であって、本人の同意を得ることにより当該事務の遂行に支障を及ぼすおそれがあるとき
      ・当該第三者が学術研究機関等である場合であって、当該第三者が当該個人データを学術研究目的で取り扱う必要があるとき(当該個人データを取り扱う目的の一部が学術研究目的である場合を含み、個人の権利利益を不当に侵害するおそれがある場合を除く。)
      ・利用目的の達成に必要な範囲内において当社が業務委託先に提供する場合
      ・合併等による事業の承継に伴い提供する場合
      ・第三者への提供を目的として個人情報を取得しており、その目的、提供されるデータ項目、提供手段、提供の停止の申し出先を通知または容易に知り得る状態に置いている場合
    2. ② Provision of specific personal information to third parties
      We will not provide specific personal information to third parties except in the following cases:
      ・ When providing specific personal information to the extent necessary for the purpose for which the specific personal information is used
      ・ When providing all or a portion of specific personal information due to assumption of work by another entity resulting from subcontracting or merger. 
      ・ When there is a need to protect the life, body or property of a person, and the consent of the individual is obtained, or such consent is difficult to obtain.
      - Other cases where the provision of specific personal information to third parties is required by provisions of the Number Law (Law Concerning the Use of Numbers to Identify Specific Individuals in Administrative Procedures).
  • 6. Joint Use

    The Company and its group companies may share the following information to perform business operations, including the provision of merchandise, products, or services incidental or related to products and services provided by the Company: 

    1. ①お客様に関する情報
      (1)共同利用の目的
      お客様への各種商品・サービスのご案内、ご提供およびお客様からのご相談・苦情への対応等
      (2)個人データの項目
      氏名、住所、生年月日、年齢、性別、電話番号、メールアドレス、会社名、会社住所、所属、役職、購買履歴、クレジットカード情報、端末情報、ログ情報、追跡技術により得られる情報、お問い合わせ内容等
      (3)共同利用する者の範囲
      当社および当社グループ会社
    2. ②社員等に関する情報
      (1)共同利用の目的
      グループ会社の経営管理、業績管理、人事管理、労務管理、非常時対応等
      (2)個人データの項目
      氏名、住所、生年月日、年齢、性別、電話番号、メールアドレス、所属、役職、その他共同利用の目的を達成するために必要な情報
      (3)共同利用する者の範囲
      当社および当社グループ会社
    3. ③当該情報の管理についての責任者
      福井県鯖江市吉江町712-2
      金子眼鏡株式会社
      代表取締役 金子真也
  • 7. Secure Management of Personal Information or Specific Personal Information

    当社は、個人情報および特定個人情報の保護に関する社内規程を定め、管理責任者を選任し、当社における個人情報および特定個人情報の保護のための管理体制を整備する等の諸施策を推進しています。
    安全管理措置に関する主な内容は以下のとおりです。
    (1) 法令および社内規程に違反している事実または兆候を把握した場合の管理責任者への報告連絡体制を整備しています。
    (2) 個人データの取扱いに関する留意事項について、従業員に教育を実施しています。また、個人データについての秘密保持に関する事項を就業規則に記載しています。
    (3) 個人データを取り扱う権限を有しない者による個人データの閲覧を防止する措置を実施しています。また、個人データを取り扱う機器、電子媒体および書類等の盗難または紛失等を防止するための措置を講じています。
    (4) アクセス制御を実施して、担当者および取り扱う個人情報データベース等の範囲を限定しています。また、個人データを取り扱う情報システムを外部からの不正アクセスまたは不正ソフトウェアから保護する仕組みを導入しています。

  • 8. Supervision of Contractors

    The Company may outsource the handling of personal information or specific personal information. In such cases we will select contractors recognized for their proper handling of personal information or specific personal information, and instruct and supervise the contractor to perform appropriate management and protection.

  • 9.問い合わせ、苦情、開示・訂正等

    ご本人の個人情報または特定個人情報について、問合せ、苦情、利用目的の通知、開示、訂正、追加、削除、利用停止、消去、第三者提供の停止のご依頼等がありましたら、以下の窓口までお願いいたします。
    お問い合わせ窓口
    mail@kaneko-optical.co.jp  

  • 10. Cookies and Web Beacons

    1. (1) Use of cookies:
      When a customer visits the Company's website, etc., the Company will send cookie and individual identification information (hereinafter collectively referred to as "cookies") identifying the computer, cell phone, smartphone, or other information device used by the customer in order to improve the convenience of browsing or other services, distribute advertisements, or obtain statistical data; these are recorded on a hard disk. To the extent necessary, the Company uses the acquired cookies, together with customer information, to improve Company services. To the extent necessary, the Company uses the acquired cookies, together with customer information, to achieve the purposes described in "4. Purpose of Use of Personal Information and Specified Personal Information." 
    2. (2) Use of cookies by third parties:
       The Company may use advertising distribution services provided by third parties, and in connection with such services, such third parties may acquire and use the cookies, etc. of customers who visit the Company's website. Cookies and the like acquired by third parties will be handled according to the privacy policies of the third party. 
    3. (3) Cookie settings:
      Customers may select among the following settings for sending and receiving cookies: "Allow all cookies," "Reject all cookies," "Notify user when a cookie is received," and so forth. Note that if a customer selects to reject all cookies, it may not be possible to receive services requiring authentication, and various services over the Internet may be restricted.
    4. (4) Advertising distribution using cookies
      The Company's website delivers "behavior targeted advertisements and personalized advertisements," which are advertisements tailored to the interests and concerns of customers, based on the history of pages viewed by customers and information on the use of each service. The advertisements are distributed on affiliated advertising networks (sites other than the Company's official site), but cookies used for distribution do not contain any customer identifying information.
    5. (5) Web beacons are used to count the number of visits to pages visited by customers and create statistical data, and do not have identify specific individuals.
  • 11. Google Analytics

    Some of our pages use Google Analytics, a service of Google Inc., to keep track of visits to our site. When you use Google Analytics on our site, Google collects, records, and analyzes your visit history on this site based on cookies we issue. We receive the analytic results from Google Inc. to understand the circumstances of your visit to this site. Information collected, recorded, and analyzed by Google Analytics does not contain any information that identifies a particular individual. Such information is managed by Google in accordance with its privacy policy. Customers can also stop the collection of information resulting from our use of Google Analytics by disabling Google Analytics in your browser add-on settings. Google Analytics can be disabled by downloading and installing "Google Analytics Opt-out Browser Add-on" on the Google opt-out add-on download page and changing the add-on settings in your browser. If you disable Google Analytics, Google Analytics will also be disabled on other websites you visit, but you may re-enable Google Analytics by reconfiguring your browser add-ons.

    Please see the Google Analytics site for an explanation of Google Analytics terms of use, and the Google site for an explanation of Google's privacy policy.
    Google Analytics Terms of Service:
    https://marketingplatform.google.com/about/analytics/terms/us/
    Google Privacy Policy:
    https://policies.google.com/privacy?hl=en-US
    Google Analytics opt-out add-on:
    https://tools.google.com/dlpage/gaoptout

  • 12. About PLAID, Inc.'s service "KARTE"

    本サイトで取得されたお客様の行動履歴情報および属性情報のうち、株式会社プレイドのサービス「KARTE」により収集されたものについては、オプトアウト手段(https://karte.io/optout/)を通じて、お客様がクッキー等の設定を行うことにより、履歴情報および属性情報の収集と利用を停止することができます。(実際に無効化の設定がシステム上反映されるまで時間がかかる場合があります。)

2022年4月1日改定

End